tisdag 29 september 2009

Peter på Möllan

I måndags var det premiär på Peter på Möllan. Varannan måndag ska min vän Peter Nilsson ha en gratis talk show på restaurang Möllan i Malmö. Husbandet heter Amanda Grus och huskomikerna heter Anna Asp och Cathrine Kolping.
Jag blev mycket glad när Peter valde att ha mig som sin allra första gäst. Jag älskar offentliga samtal och har länge drömt om att få samtala inför publik.
Det kändes precis så underbart som jag föreställt mig!
I nästan en halvtimme pratade vi om mig, och om standup. Fast mest om mig. Det kändes som Här är ditt liv när Peter berättade att han mindes att jag hade gjort intryck på honom på gymnasiet när jag läste en dikt som jag skrivit själv. Jag lovade publiken att publicera den dikten på min blogg. Stämningen var skojfrisk och kamratlig, men vi tappade ändå sällan fokus på det viktiga. Mig.
Så där höll det på. Det kändes som att hela mitt ego fick en rejäl avsugning. I en halvtimme. Som passerade alldeles för snabbt. Oj. Det här vill jag göra igen.

Peter Nilsson intervjuar skivaktuella Gaby Ryd.

Inga kommentarer: