torsdag 3 september 2009

El Mundo

Kvällen innan jag åkte hem från Stockholm hann jag uppträda på El Mundo. Det är en färsk tryout- och rookiescen som drivs av Anders Sparring och Henrik Blomkvist.
Lokalen är mindre än en studentlägenhet i centrala Lund. Men jag tror ändå att jag kan komma att älska klubben. Ingen annan klubb i Stockholm har så stora förutsättningar att bli Stockholms motsvarighet till På Besök. Publiken bestod av kulturarbetare med en många högskolepoäng. De var självmedvetna och skrattade inte åt vad som helst. Men de gillade att skratta när de tyckte något var roligt. En del skämt på temat abort tyckte de var roligt. Men inte det här:
"Man skojar inte om abort. Det kan vara en av de värsta upplevelserna man har i livet... om man är fostret".

4 kommentarer:

Anders Sparring sa...

Tack Marcus för din medverkan på El Mundo. Jag har nu haft förmånen att se dig tre gånger och du är ju jävligt bra. Trevlig också. Tack för alla tipsen efteråt.

Just det där abortskämtet du refererar till hade jag också lite svårt för. Kan bero på att jag, liksom de flesta andra på kultursöder har minst en abort i bagaget. Det kostar på att göra kulturkarriär. Småungar kan man inte skaffa förrän man fyller 40. Annars är man körd.

Marcus Johansson sa...

Ja. Jag kan lätt förstå att man inte gillar skämtet. Det är definitivt det hårdaste jag har skrivit. Inte mycket utrymme för katharsis.

Keep up the good work med klubben. Jag kommer gärna tillbaks!

Kringlan sa...

Get a room, Marcus och Anders. Skaffa ett jävla rum där ni kan suga av varandra. För här bland kommentarerna hör det inte hemma.

Anders Sparring sa...

Kringlan: Boka tåg till Stockholm och kom till oss och uppträd, så ska du också få dig en omgång av sagda könsumgänge i något kommentarsfält efteråt.