torsdag 10 september 2009

Black Widow

Eftermiddags-TV kan vara riktigt givande. Idag gav TV4+ mig en ny idol.

Sonya Thomas.


Sonya.
Sonya bor i Amerika. Möjligheternas land. Hon är en av världens främsta tävlingsätare. Hon kallas Black Widow, för att hon brukar vinna överlägset över manliga motståndare.

Sonya kan äta 8 kilo vid ett och samma tillfälle. Det är mer än en sjättedel av hennes kroppsvikt. Där ligger Leif G W Persson i lä. Han kan bara äta 15 kilo åt gången. En tjugondel av sin vikt.
Jan Stenbeck fick för sig att han kunde äta en sjättedel av sin vikt. Det var det sista han gjorde i livet.
Enligt TV-dokumentären är förmågan att låta matsäcken svälla en träningssak. Därför är Sonya Thomas en inspiration för alla oss som redan nu har börjat fantisera om julbord.
Själv är jag fortfarande bara en amatör. Efter kräftskivan hos Cecilia Ramstedt i lördags var jag först ganska nöjd med min insats. Men sen hade jag magknip halva natten. Fast man får inte ge upp. Var hade Usain Bolt varit om han hade gett upp på grund av lite träningsvärk?

Läs mer om Sonya på hennes hemsida här.

Inga kommentarer: