torsdag 21 maj 2009

Den sista Oslipat gul


I logen innan föreställningen. Cecilia Ramstedt och Martin Soneby.
En bra bit över tvåhundra kom för att vara med om Oslipat guls säsongsavslutning. Kvällen inleddes med att publiken fick se Marcus och Fritte ge varandra mun-mot-mun-metoden. Och allra sist fick de även se Marcus och Martin Soneby ge varandra mun-mot-mun-metoden. Däremellan uppträdde en lång rad komiker som förtjänar medalj: Elin Nordén, Sindre Magnusson, Mats Andersson, Batman, Nils Lind, Robin Paulsson, Cecilia Ramstedt och Mikael Koppelman.
En annan kul sak med kvällen var att återse Zabina Liljegren i publiken. Det är vår kanske mest trogna stammis som har lyst med sin frånvaro under våren eftersom hon har pluggat i USA. Välkommen hem, Z!
Efter föreställningen stannade många som vanligt kvar och hängde på Tangopalatset en stund. Det var min tur att roasta kvällens komiker, och det gjorde jag i de flestas frånvaro. Sedan följde vi traditionen och gick till Tröls.

På Tröls. Micke Koppelman, Tomas Högblom, Nils Lind, Fritte Fritzson, Jesper Rönndahl och Tomas Högblom igen.

När Tröls stängde missförstod jag situationen lite. Alla jag pratade med verkade helt seriösa med att gå hem. Därför gick jag hem. I efterhand har det visat sig att en ordentlig skara människor gick hem till Nils och Maria och hade efterfest där. Men det var nog bäst vad som skeddde. Jag hade fått i mig lite väl många drinkar under kort tid och somnade som ett barn som druckit sig mätt på morfin.
Säsong gul har varit underbar. Den bästa sedan Orange. Publikrekord och fantastiska föreställningar med magisk stämning. En ny guldålder har inletts.
Nu är det slut. Men inte riktigt. Oslipat ska ha en hemlig experimentkväll torsdagen den fjärde juni. Det blir en kväll som bör betraktas som motsvarigheten till extramaterialet till en dvd. Uppskattas bäst av nördarna.

Mikael Koppelman visar Molly Olsson hur det ser ut när vuxna män säger "min fru förstår mig inte".

Inga kommentarer: