måndag 18 maj 2009

Sämsta matstället i Malmö

Sämsta restaurangen i Malmö heter Fajita Fajada och ligger på Nobelvägen i Malmö.
Jag borde ha vänt på klacken när jag beställde en fajita, och de förklarade att de inte erbjöd det just idag. Eftersom man ju var tvungen att steka upp kyckling, och det hade de inte hunnit göra. När själv stekningen av kyckling är ett stort hinder för att servera fajita på ett ställe som kallar sig Fajita Fajada så borde vem som helst räkna ut att det här är fel ställe att äta på.
I normala fall är jag inte sämre än vem som helst. Men när jag är akut hungrig fungerar inte min hjärna som den ska. Jag beställde in Mix Grilltallrik för priset 69 kronor. Sedan väntade jag 25 minuter. Och under dessa 25 minuter hann jag konstatera att ställets kärnverksamhet uppenbarligen var starköl till alkoholister och Jack Vegas. När jag fick in min Mix Grilltallrik såg den ut så här:

"Mix Grilltallrik". Ännu orörd.
Jag kan imponeras av modet att servera en leverkorv förklädd till cevapcici på en Mix Grilltallrik. Men jag hatar verkligen känslan av att någon har stulit min mat när jag får in min tallrik. Det kändes helt logiskt att mannen som tog min beställning propsade på att jag skulle betala i förskott.
Klagade jag?
Nej då. Jag var hungrig för att klaga.
Jag såg i personalens ögon att de skämdes. Jag gillar att de har skuldkänslor, men det känns ändå inte som att rättvisa skipats. Jag är nog den sortens brottsoffer som inte vill träffa förövaren i en medling. Jag vill inte komma till den punkt där jag förlåter. Även om jag inser att jag själv också skulle må bättre och kunna gå vidare efteråt. Kanske skulle jag kunna göra det vid ett lindrigare brott, som misshandel eller väpnat rån. Men inte efter Mix Grilltallrik på Fajita Fajada.

2 kommentarer:

Marja sa...

Jag skulle också skämmas om jag la bajs i maten.

Unknown sa...

Hur fan kan man kalla mat för BAJS! kom igen, OK att maten va dålig kanske fatti eller annat, men VÄX lite. Man kallar nt mat för bajs, Shit asså