fredag 22 maj 2009

Popquizfinal


Fredric Öslöf, arrangör.
Igår var det final i popquizen på På Besök. Jag och Fritte hade bestämt oss för att gå dit, och på plats träffade jag Marianne och Martin som går på min fortsättningskurs i improvisationsteater. De hoppas in i vårt lag. Om jag inte minns fel innebär detta att jag för första gången någonsin lyckades få ihop ett fullständigt lag på fyra personer på Popquizen.

Fritte.
Det blev en väldigt trevlig kväll. Quizmastern Fredric Öslöf hade satt samman låtar utifrån vad tidigare quiztävlande har angett som världens bästa låt. Man fick bland annat höra utdrag från både Imagine och Born to run.


Marianne och Martin.
Vinnare blev Bloody Motherfucking Assholes. Men det ska tilläggas att The Librerians inte var närvarande ikväll eftersom de var bortresta. Bloody Motherfucking Assholes hade nog kunnat vinna ändå. Men kampen hade blivit ännu jämnare.
Vårt eget lag kom fyra. Eftersom vi inte hade några extrapoäng med oss baserat på tabellplacering så var vi i praktiken endast sex poäng från förstaplacering. Det är jag grymt nöjd med.

Inga kommentarer: