tisdag 23 november 2010

Skynda dig, älskade. Skynda att älska. Dagarna mörkna minut för minut.


Marja Nyberg. Vill inte vara med på bild. Slottsträdgården.

Det blev en härlig helg. Min fjälla Marja kom och hälsade på och vi hann med ovanligt mycket på mindre än tre dygn.
Vi hann sega framför TV:n och äta lite sushi, se utomhusteater i Slottsträdgården (Millimeterrättvisa, sista föreställningen nu på lördag klockan ett), äta middag hos mina föräldrar, vara ifrån varandra lite när jag uppträdde på Backafestivalen, se den ledsamma Susanne Biers-filmen Älskar dig för evigt, sega mer framför TV:n, vara ifrån varandra en gång till när jag undervisade impro, äta thaimat, gå på bio och se senaste Harry Potter-filmen.

På det hela taget en helg som fick mig att leva upp som Robert De Niro i Awakenings.

Inga kommentarer: