fredag 12 november 2010

Prickprick


Pianisten Rasmus Persson och Anders Sparring.
Igår uppträdde jag på den klubb vars namn måste framstå som mycket suspekt för engelsktalande gästkomiker: Prickprick. Äntligen fick jag uppleva att göra standup på klubbens nya scen på Mejeriet. Det var precis så härligt som jag trodde att skulle vara. Mejeriet är en helt fantastisk scen för standup. Den rymmer väldigt mycket publik, men tack vare de olika nivåerna blir lokalen intim ändå. Jag var mäkta nervös när jag inledde andra akten. Hela första akten hade varit fantastisk, men ändå var jag nervös att jag skulle bli den enda komikern som det skulle gå dåligt för. Men det gick bra, och efter en minut kände jag mig lugn och kunde njuta av varje sekund. Nils Lind uttryckte det så här i ett sms: "Att uppträda där är som att uppträda i en tonårsdröm", och det har han helt rätt i.

Filippa Bark.

De som uppträdde den här kvällen var förutom jag själv Shazia Mirza, Anders Sparring, Tora Larsson, Valle Westesson, Filippa Bark och Jonatan Unge. Erik Börén var konferenciér.
För att slippa skriva samma saker som i inlägget nedan så väljer jag att bara nämna de som inte var med på Oslipat. Erik Börén gjorde ett jättebra jobb som konferenciér. Valle Westesson var mycket rolig och inledde kvällen jättebra. Filippa Bark fullkomligt golvade mig. Sissela Benn hade gjort om väldigt mycket sen hon gjorde Filippa Bark på Svenska Standupgalan i september. Bland annat hade hon lagt in lite metaskämt som var fantastiskt roliga. Missa inte henne när hon kommer till Oslipat den åttonde december!
På det hela taget var det en underbar kväll. Till och med snäppet roligare än på Oslipat kvällen innan. Jag längtar redan tills jag får uppträda där igen.

Den underbara publiken. Hittar du Jon Torenäs?

Inga kommentarer: