lördag 20 mars 2010

Vår gamla lekpark

Det är fredag. Jag sitter hemma och hänger på Myspace.
Det känns lite spännande. Som att vandra runt på ett vaxkabinett efter stängningsdags. Tre år efter stängningsdags.
Myspace är kvällens Madeleinekaka. Genast är jag tillbaks till 2007. Tiden som jag känner sån nostalgi över. Oslipats säsong Orange. Vi var ett ungt gäng självutnämnda komiker med hybris. Världen kretsade kring oss och ingenting var omöjligt. Vi definierade vår verklighet, och Myspaces bloggar var vår närradiostation, som Simon Svensson en gång uttryckte det.
Jag vet att jag i framtiden kommer att betrakta 2010 med samma nostalgi. Då kommer jag inte att göra lika skarp skillnad på 2007 och 2010.

Jag ser på Kringlans sida att han driver Standup på Gatan. Kul att den klubben har kommit igång igen. Jag har saknat den.
Och Nils Lind har blivit singel igen. Vad trist. Så sent som igår var Maria med oss och tog en öl i solen. Men ack.
Och Marja har tydligen flyttat tillbaks till Göteborg igen. Hon har en jättefin sida på Myspace. Om hon accepterar min vänförfrågan hamnar hon direkt på en mycket hög placering på min Top Friends-lista.

Inga kommentarer: