fredag 12 mars 2010

En krogshow till farsa

Fritte, Magnus, Jeppe och Ankan. Koreografi: Ulf Ekman.
När jag vaknade igår kände jag genast att jag mådde kasst. Det värkte i hela kroppen. Febern som hade försvunnit på Oslipat hade kommit tillbaka. Jag hade ont i halsen, och ovanpå detta hade jag fått en mysig whiskeyröst. Och hostan förstås. Ständigt denna hosta.
Jag åt lite tomatsoppa till lunch och siktade in mig på att äta mer ordentligt på kvällen.
Det gjorde jag.
På kvällen såg jag Malmörevyns senaste skapelse En Krogshow Till Farsa. Det var picknickteater och jag dukade upp
-en röd hårdost
-en hård getost
-en rödkittsost
-ljust bröd
-Plopp med laktrisfyllning
-dessertvin
-vatten
-coca-cola
-kaffe
Jag mådde inte bättre efter det.
Föreställningen var så klart rolig, som Malmörevyns föreställningar alltid är. Men jag hade lite svårt att njuta av den när jag samtidigt hade den där känslan av att vara fångad i Jan Stenbecks kropp strax innan han dog.

Inga kommentarer: