fredag 26 februari 2010

Oslipat Privat 2

I onsdags var det dags för säsongens andra Oslipat. Även den här gången var huset fullt.
De komiker som uppträdde var Ludde Samuelsson, Mats Andersson, Palle Strömberg, Bianca Meyer, Henrik Blomkvist och Anders Johansson. De gjorde starka insatser, och det blev en fin kväll.
Men kvällens stora behållning för mig var faktiskt min killkompis Fritte. Det är lätt att ta varandra för givet när man lever i ett långt förhållande, och ibland glömmer jag bort hur bra Fritte är. Men den här kvällen kände jag mig lite nyförälskad. Fritte var så förbannat rolig, på det mest avslappnade sätt man kan tänka sig. En kvinna i publiken gav en kommentar på Facebooks logg där hon skrev "hos dig känner vi oss trygga". Jag måste hålla med. Trygga. Underhållna. Respekterade. Älskade.

Fritte pratar med publiken, Moa Berggren. Det gick bra tills hon sprang därifrån i rena förskräckelsen.


Henrik gör självförtroendeövningar i logen. Fritte coachar.

3 kommentarer:

Fritte Fritzson sa...

Ja, vad ska jag säga! Tack? Jag säger tack!

Herr Petig sa...

Molly. Publiken heter Molly.

Marcus Johansson sa...

Ajajaj! Vilket misstag. Jag skäms som Hans Holmér. Jag vill helst gå tillbaks och ändra i texten. Men då är jag revisionist. Så jag låter det stå kvar, så att det kan stinga till i mitt dåliga samvete varje gång jag ser det.

Fan vad jag är dålig på namn.