måndag 20 september 2010

Äventyrsgolf i Malmö Folkets Park

Förra lördagen gick jag och Fritte vår första match på den nya äventyrsgolfen i Malmö Folkets Park.

Att Fritte skulle klä ut sig till Stig-Helmer Olsson kom som en överraskning.
Banorna var precis så bra som jag hade hoppats på. Kostnaden på 70 kronor betecknar jag som prisvärd.
Fritte spöade mig ordentligt och vann med cirka tio poäng. Jag har inget problem med det. Fritte är en bättre golfare än jag, och resultatet var väntat. Det som däremot kändes besvärande var att det strax efter oss gick en kille med ett förståndshandikapp som spelade med sin assistent. De fick vänta in oss på varje bana.
Jag försöker hitta förtröstan i Kringlans kommentar: "Låt oss hoppas att det var äventyrsgolfens Rain Man".

Roligaste banan.

Inga kommentarer: