torsdag 16 april 2009

Jorden Runt 4

Jag har sagt det förr: det är på Jorden Runt det händer. Sveriges bästa varitéklubb. Och helt enkelt den viktigaste och mest inspirerande scenkonstklubben just nu. Igår hade jag den stora äran att medverka.
Vi samlades klockan åtta och åt en fin vegetarisk middag ihop. Sedan väntade vi till klockan var tio i tio. Då körde vi igång showen.


I logen innan show. Valle, Urban Skogmar, en skojare och Kristoffer Jonzon.


Ja, ni ser rätt! En kvinna lyfter en man!
Som vanligt började allt med att klubbdirektörerna Kristoffer Jonzon och Valle Westesson dansade in. Sen ställde de den första ölfrågan som någon i publiken vann. Efter det startade showen på allvar och allting var som vanligt. Totalt oförutsägbart.


Valle intervjuar Tora Greve, rymdentusiast.


En skojare!
En eldsprutande skönhetsterapeut med assistent, en medlem i UFO Sverige, en skojare, en kulturekonom, två tjejer i yngre tonåren som lyckades chocka alla i rummet med sina extrema texter. Och medan allt detta händer sitter en arkitekt i hörnet och målar av publiken.

Johan Sköld föreläser om kulturekonomi och jämför mig med Manchester United.

Degpungsen. Framför sina låtar "Fuck you hard" och "Pedofil".
Därefter visade jag min nya film, Pappa Mamma. Den fick ett jättefint mottagande. Jag ska visa den på Oslipat någon gång. Efter mig kom min största popidol, Lars Lindquist, och sjöng sin nya sång.

Fresk, målad av Urban Skogmar.
Någonstans mitt i alltihop vinner Fritte en öl på kvällens andra ölfråga.
När det är dags att sluta sjunger vi allihop, som vanligt, Jan Malmsjös stora hit...

"Vår bästa tid är nu..."
"...Vem minns den snö som kanske föll i fjor?"


Hela Jorden Runt 4-gänget!

Inga kommentarer: