onsdag 1 april 2009

Flytthjälp


Ondskans ansikte. Sett ifrån sidan.

Det finns inget som jag hatar mer än att bära saker. Framför allt att hjälpa folk att flytta.
Detta vet Fritte. Och han vet också att jag inte kan säga nej till att hjälpa folk.

Förra veckan när vi satt på kontoret sa han så här:
-Vad gör du på onsdag? Jag ska ju flytta, men jag tänkte flytta alla grejer själv. Jag behöver bara hjälp med en grej.
"Hoppas det är en CD-skiva", tänkte jag.
Men nej. Det var en soffa.

In i det sista hoppades jag på att det här skulle vara ett första-april-skämt. Att han skulle ha lurat dit mig i tron att jag skulle utsättas för något jobbigt, men istället bjuda på tårta och njuta av att se mitt lättade ansiktsuttryck. Men icke. Så fungerar inte Fritte.
När jag kom till Fritte visade det sig att det dessutom inte var en grej som skulle flyttas. Det var flera. Hur kan en sådan människa som Fritte få ansvaret att skriva manus till ett barnprogram för 9 - 12-åringar? Skillnaden mellan en och flera är ju för fan det första man fick lära sig i Fem myror är fler än fyra elefanter.

2 kommentarer:

Nisse Lind sa...

Va! Älskar du att hjälpa människor! Tänk, det har vi andra (läs: resten av mänskligheten) inte märkt.
Men det är ju så att man sällan gillar att göra något man inte är bra på, i ditt fall, bära saker.
Du gillar och är bra på mycket annat.

Johan S sa...

Att döma av bilden fick du åtminstone flytta snygga möbler. Det är alltid nåt.