torsdag 9 december 2010

35-åringen

I tisdags fyllde jag år. Nu är jag 35, i ungefär ett år framåt.
Av mor och far fick jag skor, kontorsstolar, en blomma och Playstation-spelet Singularity. Allt från listan. Förutom blomman, som jag nog kan lära mig älska ändå.
Under dagen umgicks jag med en deadline för en artikel som jag skulle skriva för Aluma. På kvällen åkte jag och Ankan och PRAO-eleven Edward till standupklubben SNACK i Hässleholm. Jag hade en mycket trevlig kväll där. Ankan körde en massa nytt som var roligt. Men mest glatt överraskad blev jag av att Micke Hallqvist var en väldigt bra konferencier. Han har ju inte stått på scenen särskilt länge, och då är det inte mycket som talar för att man ska vara så skönt avslappnad och kvick som Micke var.
Innan jag gick upp på scen sjöng hela publiken Vi gratulerar för mig. Jag tror det kom från hjärtat. De hade säkert gjort det även om inte Micke hade uppmanat dem.

På SNACK, backstage.
Foto: Petrina Karlsson

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tackar ödmjukast.
Tyckte det var en väldigt kul kväll på det hela taget. Roligt att få vara en liten del i den.
/ Micke