söndag 19 december 2010

Oslipat Musikhjälpen

Igår drog Oslipat sitt strå till Musikhjälpenstacken. Förrförra året samlade vi in pengar med hjälp av insamlingsbössor. I år var vi mer ambitiösa och gjorde en hel specialföreställning där alla intäkter gick till insamlingen. Elva komiker uppträdde, med god karma som enda gage.

Rebecca Vinterbarn Elg
När kvällen var slut kunde 7 430 kronor skänkas. Jag och den purfärska rookien Matilda Berggren åkte ner till Musikhjälpens glasbur på Gustav Adolfs Torg och lämnade över pengarna. Vi kom lagom till att Kristoffer Jonzon skulle spela midnattstryckaren. Kvällens låt var Take my breath away -en låt som jag var lite kär i när den kom. Jag har ett tydligt minne av att i förpubertalt tillstånd stå på diskot på Nydala fritidsgård och höra låten, utan att ha någon att dansa med. Man skulle kunna beskriva minnet som bitterljuvt, men det är bara för att jag tyckte låten var så vacker. Nu bjöd Matilda upp mig, och jag lämnade med varm hand över upplevelsen till tolvåringen inom mig.

Måns Nilsson

Inga kommentarer: