måndag 13 december 2010

Åh, vilket party

Sällan har jag känt mig så uppvaktad på min födelsedag som denna vecka. Med lagom många dagar mellan födelsedag och fest fick jag uppleva en strid ström av gratulationer.
Festen hade jag i fredags. Eftersom den krockade med På Besöks standupkväll (arrangerad av Tomas Högblom) så valde jag att inleda min fest där. Jag ville inte uppleva de sorgliga timmarna av väntan som det skulle innebära om jag skulle stå på mig och konkurrera med På Besök. Det skulle slita på mina nerver om jag var tvungen att invänta mina vänner medans tårtan stod i köket och blev rumstempererad. Enligt känd Muhammed/berg-princip sa jag åt alla att komma dit. Och Tomas hade den goda smaken att tillägna föreställningen mig. Det blev rätt roastig stämning, även om merparten av kvällen var en vanlig skön På Besök-kväll. På slutet gick jag upp lite halvspontant och gav igen på förolämpningarna.
Sen gick vi hem till mig. Jag fick presenter och gästerna fick tårta. Det blev en sån där underbar lägenhetsfest som jag älskar och vill se mer av. Full av gamla vänner, nya vänner och vänner som jag aldrig hade sett förr.



Inga kommentarer: