fredag 9 april 2010

Oslipat Privat 5

Oslipat Privat 5 kändes som en ovanligt svårjobbad kväll, för att vara Oslipat. Jag var konferencier och överskattade nog hur många i publiken som kände sig hemtama i sammanhanget. Jag hade ett kanske lite väl avslappnat tilltal, och lät internhumorn dugga tätt. Jag misstänker att jag uppfattades lite som en kontaktsökande ytlig bekant som är forcerat familjär för att slippa vara ensam på chartersemestern. Förmodligen skulle kvällen ha tjänat mer på om jag hade betett mig mer som reseledaren.

Niklas Andersson.
Min kollega och killkompis Fritte Fritzson klev upp som förstekomiker och gav mig en blomma eftersom vi nästan firade fyraårsjubleum den här onsdagskvällen. Sen levererade han nytt material om Palmemordet som funkade väldigt bra. Moa Lundqvist gjorde också mycket bra ifrån sig med bland annat hennes väldigt roliga rutin med knep för preventivt självförsvar. Nils Lind berättade om Science Fiction-mässan, och Niklas Andersson rundade av första akten med sin goa skämt om bland annat könshårstrosor och dalahästar.

Johannes Finnlaugsson.
Efter pausen svarade jag på lite frågor om mitt privatliv. Erik Börén levde upp till sitt rykte om att alltid göra storstilad entré, och efter det levererade Johannes Finnlaugsson kvällens tajtaste framträdande. Min egen personliga favorit under kvällen var nog Josefin Johansson. Hon var rolig hela vägen, och framför allt uppskattade jag att hon pratade om Skånes konstrunda, som ju ligger mig varmt om hjärtat. Fler borde prata om konstrundan.
Kvällen avslutades av Simon Svensson som bjöd publiken på en kvart nya och mycket roliga skämt.

Herr och Fru Oslipat.

Inga kommentarer: