torsdag 29 januari 2009

Jobbet

Äntligen är jag och Fritte arbetskamrater på riktigt i den meningen att vi har samma arbetsgivare. Sedan ett par veckor tillbaks har vi ett roligt halvtidsjobb på SVT. Vi skriver manus till ett barnprogram som ska bli en nyhetsparodi. Målgruppen är nio- till tolvåringar. Med andra ord små människor som har ena foten kvar i barndomen, men som samtidigt är på väg mot någon slags vuxenvärld. Precis som jag.



Fritte vid sitt skrivbord.

Notera alltså att om jag någon gång inom de närmaste månaderna nämner för dig att jag jobbar på SVT så är det numera ingen lögn.

5 kommentarer:

Anonym sa...

"snygg frisyr och mustasch han skaffat"

Anonym sa...

Jippie!
Nyhetsparodi blir hur kul som helst, minns standupgalan där ni gjorde nyheterna. Hur hittar man dem på Youtube? Sökt som besatt!

Mvh
ITYLA

Marcus Johansson sa...

Så vitt jag vet så är de inte utlagda på Youtube. Jag vet att Comedy TV filmade hela galan. Om du är riktigt motiverad kan du höra med dem om det finns någon möjlighet att få se det igen.

Zabina sa...

härligt att läsa när du bloggar. jag börjar få en aning stand-up abstinens. sticker till NY i mars i en vecka, då ska jag gå på stand-up!! får hitta random klubb och parkera mig där :)

saknar er!!!

Marcus Johansson sa...

Det kommer att kännas tomt när vi har premiär på onsdag och du inte är där, Zabina.

Det finns mycket bra standup i New York. Och mycket dålig. Så kolla upp i förväg ställena du ska till!

En klubb som är bra men inte körs varje vecka är Gutbucket på Upright Citizens Brigade. Stark Oslipatkänsla där.
Comedy Cellar i Greenwich Village är ett annat väldigt bra ställe med lite mer etablerade komiker.

Glöm inte rapportera efteråt!