onsdag 21 januari 2009

Fel ska vara rätt

I morse var jag på radiostationen Mix Megapol och pratade om Malmö Comedy Festival.
Med mig hade jag två heldagsbiljetter* som lyssnarna hade chans att vinna. Sammanlagt värde: 796 kr.**
Frågan jag ställde löd "Vilken var den bakomliggande orsaken till den ekonomiska krisen i Storbrittanien på 1920-talet?".
IT-bubblan är INTE rätt svar.
Men Mix Megapols radiopratarpersonal "gav rätt", och förklarade för mig i en reklampaus att frågan jag ställde var "för svår" för deras lyssnare.
Det här var mitt sista försök att påverka vilken sorts publik som ska komma på söndag. Nu ger jag upp. Vem som helst får komma.



*biljetter till BÅDE festivalen och prisgalan.
**eventuell vinstskatt betalas av vinnaren, fast jag tror vi kan utgå från att RSV inte hör av sig.

Inga kommentarer: