måndag 12 oktober 2009

Tradera

Om en vecka uppträder sju Malmökomiker i Stockholm. En exklusiv föreställning som ingen 08 bör missa.
Som den självklara reseledare jag är bokade jag tågbiljetter till oss allihop. Det gick ganska bra. Fick rätt på tidpunkt och antal.
Riktningen var det lite si och så med.
Nu har jag ägnat senaste timmen åt att lägga in sex biljetter på Tradera. Jag är novis på Tradera. Jag siktar mot att slippa gå back. Inte mer än så.
Nu riktar jag mig till er som ständigt bloggar om hur beroende ni är av att göra Traderaklipp: Unna er en mitt-i-veckan-tripp till vår huvudstad.
Halva priset mot SJ:s jävla kuksida där man ändå klickar fel.

3 kommentarer:

björn sa...

Åh, det här har hänt mig.
Dock upptäckte jag inte felet, i Malmö förrän 05:18 och tåget gick 05:22, från Sthlm...

Att försöka spela dum och naiv hjälpte inte mot en iskall konduktörska. Blev att hoppa av tåget i Hässleholm och sniga sig på igen med en ungdomsbiljett.

Marcus Johansson sa...

Jag funderar på hur det skulle se ut om vi införde ett slags ömsesidighetssystem. Om SJ visade förståelse för våra misstag lika ofta som vi visade förståelse för deras. Kan det vara nåt?

Anonym sa...

Jag bokade fel åt familjen förra sommaren och låg sömnlös en hel natt innan jag kunde gå upp i ottan och ringa sj så en snäll sj-kvinna ändrade biljetterna till oss. Fy vilken vånda innan det löste sig. Urk.
/Sara