måndag 24 augusti 2009

Norra Brunn-festivalen

I lördags uppträdde jag på Norra Brunn-festivalen. Inför varje hösttermin bjuder Norra Brunn allmänheten på gratis standup i dagarna fem. Jag, Jesper Rönndahl och Fritte representerade Skåne denna kväll som avslutade festivalen. Det blev en härlig kväll hela vägen med tacksam publik och roliga komiker. Fritte fick äran att avsluta kvällen. Första gången han headlinar på Norra Brunn.

Backstage. Fritte laddar.

På scen. Fritte urladdar.
Efter att kvällen var slut var vi 120 människor som gick omkring och frågade varandra om vi någon ville gå ut och ta en öl. Till sist lyckades vi dela in oss i ett A och ett B-lag. Vi i A-laget letade oss till en tråkig krog på Kungstensgatan. Aron Flam gjorde vad han kunde för att liva upp stämningen genom att tillämpa teatersportstekniken säg-meningen-"Åsa Linderborg är antisemit"-var-tjugonde-sekund.
När klockan var ett stängde krogen och vi mötte upp med B-laget. Tyvärr hade någon (säkert Aron) lagt något i min alkoholfria drink vilket gjorde att jag var så trött att jag inte orkade fortsätta följa med ut. Jag avlägsnade mig från de andra på tunnelbanan och åkte hem.

Så här glad blir Kim W Andersson när han upptäcker att jag lämnas kvar på perrongen.

1 kommentar:

Josefin sa...

HA HA HA! Rolig blogg detta.