torsdag 18 december 2008

The Librerians


Ikväll avgjordes vem som tog hem säsongssegern på På Besöks Pop quiz. Det blev laget The Librerians.

Jag är väldigt glad för deras skull. Det finns inget lag som jag hellre skulle vilja se som segrare, förutom möjligtvis mitt eget lag Kung Kobra. Fast vi var ju chanslösa eftersom jag har gått dit ensam de senaste gångerna. Ensam är inte stark.
The Librerians imponerar på mig inte bara genom sin breda kunskap om populärmusik, utan även genom att vara ett inspirerande föredöme i sitt sätt att umgås. De är trevliga och städade. De är aldrig högljudda på ett störande och respektlöst sätt. Men det betyder inte att de är introverta och tråkiga. Tvärtom utmärker de sig genom att ha smittande aura av glädje. Samarbete är inte ett substantiv hos The Librerians, det är ett adverb. Jag frestas att använda ordet spelglädje när jag ska beskriva vilket intryck de ger när de tävlar. The Librerians är popquizets svar på Billie the Vision and the Dancers.
The Librerians är tåliga och milda, The Librerians avundas inte, de skryter inte, de är inte uppblåsta, de uppför sig inte illa, de söker inte sitt, de brusar inte upp, de tillräknar inte det onda. De gläder sig inte i orättfärdigheten, men har sin glädje i sanningen. De fördrar allting, de tror allting, de hoppas allting, de uthärdar allting. The Librerians upphör aldrig.
Jag är väldigt glad för deras skull.

3 kommentarer:

Fredric sa...

mycket bra sammanfattning, helt klart ett värdigt lag!

Anonym sa...

Oj, vad fint skrivet! Tack för de fina orden. Nu skäms jag lite för att jag spillde kaka på golvet under segeryran...

Vi ses på torsdag hoppas jag!

Tobias /The liberians

Marcus Johansson sa...

Ja, vi ses på torsdag, Tobias!