måndag 8 december 2008

det är dumt att inte ha roligt

Den senaste veckan har varit den roligaste på länge:

MÅNDAG: Fick en present i förskott av Jesper Rönnahl. Dvd-filmen Avanti!, av Billy Wilder.

TISDAG: Fortsättningsgruppen i improvisationsteaterkursen som jag undervisar hade uppspel på Malmö Högskola. De gjorde en del korta grejer och två långimpro. Det blev riktigt jäkla bra. Jag kände mig stolt över dem, och det fick mig att känna mig som en sån där sportförälder som vill bli förknippad med sin tonårings framgångar.

ONSDAG: Oslipat hade en av säsongens bästa kvällar. För första gången var det riktigt fullsatt på Tangopalatset. Härligt att publiken nu hittat till Karlskronaplan.

TORSDAG: Jag medverkade på Skambyrån tillsammans med sex av mina närmsta komikervänner. Jag är glad och rörd att de hjälpte till att realisera detta tokiga projekt. Vi spelade upp de två julpjäser som jag skrev i fjärde och i sjätte klass: Tomten som hatade gröt och Polisen som inte gillade Julen. Nu liksom då hade jag tilldelat mig själv huvudrollen.
Som vanligt var det en fantastiskt rolig och varm och härlig kväll på Skambyrån på alla sätt den här kvällen.

FREDAG: Zabina, Oslipats bästa stammis, fyllde 20 år och jag och Fritte hade äran att uppträda på hennes fest. Vi hade svinkul på scen, och det blev mycket uppskattat. Eftersom Zabinas favoritkomiker Simon Svensson inte kunde komma, gjorde jag mitt bästa att avsluta mitt set med en serie skämt som var skrivna i Simons Svenssons anda. Vad sägs till exempel om den här: Det har visat sig att Prästosten på Möllans ost inte är äkta Prästost, mjölken i den har inte blivit pastoriserad. Jag bjussar på en till: Jag läste på tandläkarhögskolan men blev kuggad, jag missade alla håltimmarna.

LÖRDAG: Batman hade födelsedagsfest. Batman fick många presenter från sin önskelista. Batman vann över Fritte när de möttes i Singstar och sjöng Harrys Without you. Annars vann Fritte ofta.

SÖNDAG: Batman fyllde 33.



Foto: Lars Lindquist.




Och nästa vecka ser också ut att bli kalaskul:

MÅNDAG: Finalomgången i Nya Tröls Quiz. Kung Kobra är nu åter i serieledning och har goda chanser att vinna serien för andra gången på raken!

TISDAG: Jag uppträder på Slaghuset strax innan min mentor, Jan Bylund.

ONSDAG: Oslipat flyttar till Kristianstad. För en kväll. På Yllan. Tacobuffé ingår i priset den här gången.

TORSDAG: Jag headlinar på Café Amanda (Höganäs bibliotek). Det är HECK som arrangerar och det brukar alltid vara jätteskoj.

FREDAG: Dagtid ska jag vara moderator för en kommunal utvärderingsdag, och på kvällen ska jag under Tomas Högbloms ledning medverka i en slags humoristisk quiz på ABF:s julfest i Malmö.

LÖRDAG: Spela Playstationspel hela dagen.





Det är den här sortens blogginlägg som får mig att överväga att börja använda Myspaces kalenderfunktion.

4 kommentarer:

Fritte Fritzson sa...

Rättelse. Batman vann inte över Fritte över huvud taget. Den enda som vann över mig var Mia.

Fritte Fritzson sa...

Och hon är musiker!

Marcus Johansson sa...

Tydligen har jag blivit felinformerad. Enligt Batmans egna uppgifter sjöng ni Without You, och han spöade dig. Men om du säger att det aldrig har hänt så är det säkert sant för dig.

Anonym sa...

Det enda som tycks vara riktigt säkert är att jag vann tre av tre matcher. Den fjärde mot Lars räknas inte då han inte vågade vara med förrän 90 procent av festdeltagarna gått hem. Dessutom är han sångare!
/mia