lördag 29 november 2008

Vad ett barn hade kunnat göra


Ibland har jag äran att medverka i Skåne Idags fredagspanel på Kanal Lokal.
En av fördelarna med att få komma dit är att jag får träffa kändisar som jag annars bara hade kunnat drömma om att få träffa. Lorenzo Lamas, Brad Dourif och Doug Bradley är bara några av de kändisar som jag fått ta en kopp kaffe med utanför studion.
Igår fick jag träffa konstnären bakom dessa tavlor:


"Fotbollsmatch"


"Natur i Colorado"


"Ökentåget"


I intervjun berättade konstnären Fadde Darwich att han först trodde att Lars Gåre skämtade när han ville köpa ovanstående Ökentåget för 6 000 kr.
Själv tror jag att Lars Gåre har det mest förfinade sinnet för humor i hela Sverige.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trodde först inte på dig angående tavlorna så jag fick tyvärr läsa faddes blogg för att se att det stämde!!

Anonym sa...

Lars Gåre är en legend. Maken till självdistans får man leta efter. Han är ett komiskt geni! Det ryktas om att han ska börja blogga. Det kommer att bli en succé!