onsdag 29 december 2010

Nu kan du få mig så lätt

När jag tittade på min senaste räkning från Bredbandsbolaget suckade jag högt och beklagade min egen dumhet. 450 kronor per månad för fast telefoni och fast bredband. Jag vill inte ha fast telefoni. Jag vill inte ha fast bredband. Jag använder redan min mobiltelefon så gott som alltid, och jag vill hellre ha ett mobilt bredband än ett fast.
Den vansinnigt irriterande uppsägningstiden på tre månader har fyllt sitt syfte: i ett par år har jag tvekat att byta abonnemang.
Idag besökte jag Telenors affär och träffade jordens för närvarande minst skickliga säljare. Jag skulle inte beskriva hans sinnestillstånd som "närvarande". När jag redan skrivit under ett par papper hade vi den här dialogen:
Säljaren: -Och rabatten på 50-kronor hittar du alltså på telefonräkningen.
Jag: -Ja, just det. Bra.
Säljaren: -Eller vänta nu... den rabatten får du nog bara om du binder avtalet på 24 månader.
Jag: -Det sa du inte innan.
Säljaren: -Näe... Men du får i alla fall halva priset på bredbandet de första sex månaderna.
Jag: -Men vad bra! Jag trodde det bara gällde om jag band avtalet i minst 18 månader.
Säljaren: -Ja, just det. Så är det ju.
Jag fortsatte skriva på papprena. Jag måste ha varit jordens mest motiverade köpare idag.

Inga kommentarer: