tisdag 7 juli 2009

Snäll

Idag har jag ägnat hela dagen åt att spela Fallout 3 på Playstation 3. Ett rollspel där man väljer mellan att vara hjälte eller buse.
Så vad väljer jag? Hur är jag när jag har chansen att leva ut mina mest sadistiska drifter?
Jag är en ängel.
Så kristen man kan bli utan att donera pengar till kyrkan (vilket man också kan i det här spelet).
Jag försökte att oprovocerat döda en osympatisk snubbe som beskyddade två tjejer mot sex. Men jag fick ont i magen av samvetskval. Backade ur.
Jag känner samtidigt att jag är dum som inte utnyttjar spelets fulla potential. Jag vet att det finns mycket jag missar när jag är snäll. Kanske kommer jag att spela om det och stålsätta mitt samvete. Tills vidare är det en viss tröst att en del av spelets upphovsmän också har en tendens att spela snällt.

Inga kommentarer: