tisdag 14 juli 2009

Senaste veckan

Tilllbaks på Slottet igen. Kontoret alltså.
Den senaste veckan har jag bara ägnat mig åt att njuta av livet. Som man bör på sommaren. Mestadels har jag spelat Fallout 3. Inomhus, med neddragna persienner.


Molly Berggren guidar svenskar och tyskar.
För en vecka sen fick jag fint besök av Marja Nyberg och jag hjälpte henne att turista i Malmö. Vi åkte Rundan, och det var informativt, trevligt och lite spännande eftersom det är sällan man får en sådan närkontakt med vatten utan att ha flytväst på sig. Någon gång ska jag åka Rundan full. Det måste vara den ultimata kicken.
Senare på onsdagen åkte jag och Marja och fiskade, och fick upp en rejäl baddare som vi sedan grillade på min gård*.


Fisk och champinjoner grillas.
På torsdagskvällen såg jag Marja och många fler uppträda på På Besök. Det var en mycket fin standupkväll. Cecilia Ramstedt var rolig som konferencier och alla andra komiker var också toppen. Jag gillar klubben på På Besök som fan och ser fram emot att uppträda där nästa vecka.

Tomas Högblom kollar sin DJ-utrustning. Cecilia Ramstedt testar hur mycket snus hon tål.
I söndags berättade jag historier på Soldattorpet i Limhamn. Det kändes lite ovant att berätta historier i mikrofon. Publikens genomsnittsålder var hög, och det begränsade urvalet av vilka historier jag kunde berätta. En del historier gick bort eftersom jag gissar att moderniteter som bloggar inte finns med i deras referensramar. Andra historier gick bort eftersom gamla människor har svårt att förstå varför folk i vår generation kan vara oprovocerat taskiga mot varandra. Det slutade med en trevlig kväll i varje fall.

Skrönor i sommarnatten.
Igårkväll bjöd Fritte in mig spontant på grillkväll på hans gård. Hans kompis Jesper var också där. Och Jonatan Unge och Kringlan kom också förbi en sväng. Det kändes mycket otvunget. Only in Malmö.

*Obs! Halvsant. Vi köpte fisken i en matbutik.

Inga kommentarer: