onsdag 1 oktober 2008

Stupa

Imorgon är det premiär för den nya humorklubben Stupa i Malmö. På Tröls Jins på Karlskronaplan. Tröls besöker jag annars mest tillsammans med quizlaget Kung Kobra. Entré: 20 kr. Showstart 20.30, insläpp 19.30. Det kommer att bli jättebra.

Klubben drivs av Cecilia Ramstedt, Freja Hallberg och Amanda Grus och jag fick äran att bli inbjudan att uppträda denna premiär. Det kändes roligt.

Sen kändes det jobbigt. De senaste veckorna har jag inte alls varit på humör att skriva roligheter. Jag har inte haft skrivkramp. Min lust att uttrycka mig försvann inte. Men min naturliga förmåga att se tillvarons komiska aspekter försvann. Jag kände ingen panik eftersom jag litade på att min skämtlust skulle komma tillbaks. Det gjorde den inte.
För två dagar sen bestämde jag mig att skriva vad jag kände för att skriva, och sen tejpa fast roligheter i efterhand. Nu har jag gjort det, och det känns ganska bra. Vi får se imorgon om det blir tumme upp eller tumme ner. Men faktiskt så har jag börjat se fram emot att uppträda imorgon.

Videoklippet nedan är en klassiskt scen från en av världens bästa filmer, Glengarry Glen Ross. Se det som en fingervisning om vad jag ska prata om imorgon på Stupa.


Inga kommentarer: