söndag 19 oktober 2008

Är du Oslipat-typ eller en Välslipat-typ?

1. Du vaknar mitt i natten. TV 2 visar en Janne Halldoff-film och TV 8 visar en Erroll Morris-dokumentär. Vilken kanal väljer du?
a) SVT 2.
b) TV 8.
c) Jag zappar mellan båda.
d) Jag kollar in en repris av Sex and the City på TV 3 istället.


2. Det är lunch. Vad äter du?
a) Jag går till en sån där turkisk buffé som kostar 69:-. Jag frossar i svettiga kycklingbitar, men ser även till att ta klädsamt mycket persiljabeströdda grönsaker.
b) Jag unnar mig självklart att gå till stans bästa lunchrestaurang: Smak på Konsthallen. Jag väljer en rätt som kostar runt hundralappen. Det är extremt prisvärt. Va fan, jag skulle kunna tänka mig att betala samma pris för enbart salladsbuffén. Men nu får jag ju dessutom en skitlyxig huvudrätt: de finaste bitarna av spädgrisens tandkött.
c) Först går jag till Smak, sen till den turkiska buffén. Jag tar långlunch när jag vill.
d) Det blir väl någon falafel.


Lasse Nilsen.

3. Du ska ha tillfällig sex. Med eller utan kondom?
a) Utan såklart.
b) Självklart utan.
c) Utan.
d) Om den som jag ska ha sex med "ser frisk ut" så kan jag tänka mig utan. Men inte annars. Om jag inte är full... Det är jag nog.


4. Du vet på förhand att du kommer att strandsättas på en öde ö. Vad tar du med dig?
a) Ett elddon, en ordentlig kniv och Kodjo Akolor.
b) En eldkastare, ett samuraisvärd och Lasse Nilsen.
c) Schwezisk armékniv, Kodjo Akolor och Lasse Nilsen.
d) En ask med tändstickor, ett paket cigaretter och Bibeln.


5. En nazistofficer tvingar dig att döda någon du älskar. Vem väljer du?
a) Mina barn.
b) Mina föräldrar.
c) Både mina föräldrar och mina barn.
d) Jag gör det inte! Jag dör hellre själv!


Kodjo Akolor

6. En f d arbetskamrat fyller år. Du gör en icke-ironisk bland-CD i present. Vilka artister kan man hitta på skivan?
a) The Knife, The Plan, Billie the vision and the dancers och Björk.
b) Tori Amos, David Byrne, Björns vänner och Lionel Richie.
c) Talking Heads, Kate Bush, Robyn och Vengaboys.
d) The Tough Alliance, Jay-Z, Kanye West och Adam Tensta.


RESULTAT

Flest a: Du är mest en Oslipat-människa.

Flest b: Du är mest en Välslipat-människa.

Flest c: Du är en utpräglad njutningsmänniska och dessutom helt fri i sinnet! Du har förstått att man kan föredra både Oslipat och Välslipat. Precis som att man kan gilla både Gyllene Tider och Noice. Faktiskt.

Flest d: Du är hopplöst fast i samhällets nuvarande normer. Du är nog inte mogen för vare sig Oslipat eller Välslipat. Men försök gärna.


Fotnot: Denna vecka kan du besöka både Oslipat och Välslipat i Malmö. Oslipat är på onsdag som vanligt. På Välslipat kan du se den fantastiska föreställningen "I kroppen på Lasse Nilsen".
Oslipat-biljett hittar du här.
Välslipat-biljett hittar du här.

Inga kommentarer: