lördag 18 oktober 2008

Bajsnödigt. Teater & sport.

Fredag eftermiddag. Jag och Fritte tar bilen till Göteborg för att uppträda på Bajsnödigt. Fritte var lika bakfull som Bukowski dagen efter lillördag. Det gjorde bilresan till en betydligt mer tystlåten tillställning än vad det brukar vara. Men det var ganska kul ändå. Fritte i en bil är ganska lätt att skrämma nu efter olyckan.


Två av Bajsnödigts arrangörer: Stefan Garhamn och Linnéa Ericsson.

Kvällen blev ovanligt standup-betonad för att vara en Bajsnödigtkväll. Det var en härlig kväll. Alla komiker var bra. Fritte refererar den sanningsenligt här.


Carl Johan Kihlborn.

Efter föreställningen stannade komikergänget kvar en stund. Mot mina principer fick jag i mig lite tobaksrök. Men jag återhämtade mig snabbt.


Niklas Folkegård.

Kvällen avslutades på Publik. Ett snyggt ställe med snygga människor. Vi satte oss vid dörren för att kylan skulle påminna oss om att vi inte är mer än människor. Det är vinter i Göteborg.


För övrigt kan jag rekommendera Alltings Yta med Teater Insite på Inkonst. Jag såg den ikväll och gillade den. Men jag är också barnsligt förtjust i mångbottnade saker.
Efteråt spelade jag rundpingis med några vänner.

Inga kommentarer: