tisdag 24 november 2009

Mr Brons goes to sleep

I lördags hade vi ännu en av Oslipats energigivande experimentkvällar.
Kvällen kallade vi för Snäll Humor och du kan läsa mer om den här. Och här. Och här.
Jag skulle gärna själv skriva en lång artikel om kvällen som jag brukar när vi haft experimentkväll. Det är alltid värt att lägga ut orden. Så även denna gång. Men jag orkar inte. Det enda jag vill lägga till är att själva tävlingsmomentet inte var på något större allvar, om nu någon som inte var där skulle tro det. Jag kom på en tredjeplats som lika gärna hade kunnat vara sistaplats om jag hade varit placerad först i startfältet. Det blev med tiden inflation i poänggivningen från juryn, ett känt fenomen från Poetry Slam-världen.
Alla komiker var faktiskt svinbra. Och det hade kunnat sluta hur som helst.
Mer än så orkar jag inte skriva. För jag är för jävla trött.
Allt började med att jag stod i mitt livs längsta kö igår. Den var så lång som jag föreställer mig att köerna är på Disneyland. Jag stod där och mindes alla olika skildringar av nazitysklands koncentrationsläger och tänkte "jag skulle aldrig stå ut med att vara fånge där, jag som hatar att stå i kö".
Sen kom jag in i ett rum där en tant stack in en spruta i min arm under uppsluppna former. Det kändes som att vara med om ett folknöje.
Sen gick jag hem. Och blev tröttare och tröttare.
Idag har jag varit lika trött som när jag är som arbetslösast. Som att försöka begå självmord med sömntabletter, men ångra sig halvvägs och istället stapplade runt sen och försökte hålla sig vaken.
Egentligen hade jag velat sitta och skriva oneliners idag. Garva hade en onelinertävling. Och jag ville ta tillfället att träna mig på att skriva nya sådana. Istället slumrade jag ihjäl dagen och gick dit med mina gamla beprövade. Jag kände inte att jag fick med mig publiken som jag brukar med dem. Men juryn var tydligen väldigt självständig gentemot publiken och gav mig en tredjeplacering för skämtet "jag är väldigt rädd för att få adhd och därför äter jag amfetamin i förebyggande syfte".
Nils Lind vann välförtjänt andrapris och Johannes Finnlaugsson vann välförtjänt förstapris.
Bernie på soffan.
Bernie på Garva.
Bernie efter tävlingen.

Inga kommentarer: