fredag 23 januari 2009

Malmö Komedifestival

Ikväll hölls det första årliga Malmö Komedifestival på På Besök på Nobelvägen.
Folk hade rest så långt som från Borås för att uppleva den här gratiskvällen.


Stämningen var hög redan innan showen började.

Åtta motiverade komiker plus en rolig ciceron underhöll publiken i en timme och 37 minuter.


Jørund Larsen


Det blev en magisk kväll. En sån där kväll som kommer att mytologiseras i framtiden. Bland annat kommer jag att påstå att jag själv också stod på scen. Det var tänkt att jag skulle göra det, men jag drog mig ur på grund av att jag haft huvudvärk i två dygn.


Cecilia Ramstedt



Kvällen var tänkt som en ganska opretantiös kickoff på standupsäsongen. Alla visste att publiken till stor del skulle bestå av flitiga standupbesökare. Därför testades det väldigt mycket nytt material, och nästan allt funkade jättebra. Publiken var underbar. Alla komikerna var kalasbra.


Robin Paulsson



Naturligtvis var det frustrerande att inte vara med på scen. Men det kändes faktiskt bara jobbigt före kvällen började. När showen väl dragit igång satt jag bara och var glad över att kunna slappna av och njuta av den bästa standupkvällen på mycket länge.



Tomas Högblom och Fritte Fritzson

Inga kommentarer: