måndag 9 maj 2011

Namngivningsceremoni

Igår utförde jag ett sant hedersuppdrag. Jag var ceremonimästare på en namngivningsceremoni.
Två av Oslipats stammisar ville ha mig istället för präst när de firade sin sons namngivning. Jag har aldrig känt större stolthet över att ha blivit tillfrågad om ett uppdrag.
Det kändes väldigt passande att anlita en komiker med tanke på sonens namn. Egon. I min bransch är jag van vid att umgås med stora egon för jämnan. Jag är väl en av dem.
Ceremonin innehöll lite tal, diktuppläsning och sång. Plus att jag skojade.
Nu har jag skojat både i samband med namngivning och på en bröllopsfest. Nu ser jag fram emot att någon hyr in mig på en begravning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag var där och kan konstatera att din japanska inte föll Egon i smaken ;). Men jag tyckte du var skitbra!
Hälsn: Urika