söndag 22 maj 2011

Heron City


I torsdags bestämde jag och Marja mig för att se den amerikanska färgfilmen Pirates of the Caribbean 4 -on stranger tides. Vi fattade det mycket vuxna beslutet att strunta i att se den i 3D. Dagens 3D teknik ger ingen realistisk känsla av spatiala förhållanden. Istället vill 3D-effekterna ständigt påkalla sin egen uppmärksamhet. Det är som att se en färgfilm med felaktiga, men extra skrikiga, färger för att det är så himla fräckt med färg. Jag tar nog lite paus från 3D-filmerna nu, och väntar tills tekniken är bättre utvecklad, och filmmakarna vet hur de ska använda den.
Marja och jag bestämde oss för att se filmen på den biograf där vi kunde få de bästa platserna. Det blev på Heron City -ett köpcentrum som har allt man kan önska.


En mäktig skylt välkomnar.

Heron City är stort. OBS! Detta är bara en liten del av helheten.


Häftig arkitektur. Som hämtat från en Michael Mann-produktion.


O'Learys bjöd på många rum med olika nöjesmaskiner.


Fontän. Inomhus. Dekonstruktionism för lägre medelklass.


För endast 40 kronor fick man en upplevelse som kan liknas vid att titta på när någon spelar ett dataspel inuti en låda, mitt under en långsam jordbävning.

2 kommentarer:

Anders Sparring sa...

Heron City, vilket fantastiskt bizarrt val av biograf. Blev ni lyckliga?

Marcus Johansson sa...

Ja. Fast själva köpcentrat var bättre än filmen, faktiskt.
Filmen var lagom bra.
Heron City är inte lagom.