måndag 7 mars 2011

Föredrag hos Markus och Hans



Några vänner till mig har som vana att då och då hålla föredrag i varandras hem. Jag fick den stora äran att bli inbjuden att hålla ett föredrag hemma hos Markus Karlsson och Hans Appelqvist. Och allra roligast var att jag blev ombedd att berätta om mitt förhållande till Fallout-spelen -ett ämne som jag kan prata länge om alldeles oombedd. Jag blev väldigt förvånad över sällskapets föredragskultur. Det skedde mer som ett interaktivt samtal än som ett traditionellt föredrag. Jag måste erkänna att jag till en början blev ganska störd av att ideligen bli avbruten av frågor, men efter några minuter hade jag vant mig vid det, och då kändes det som ett väldigt roligt och levande sätt att berätta om något. Mitt föredrag varade länge. Jag tittade inte på klockan, men det blev en timme minst. Jag hade förberett tjugo minuter.
Efter att jag pratat klart höll vi paus, och sen var det en kille en för mig ny bekantskap vid namn Christian som höll föredrag. Det blev mycket längre än mitt. Kan du se på flaggan på bilden ovan vad han pratade om?

2 kommentarer:

Fritte Fritzson sa...

Solkors?

Marcus Johansson sa...

Nä. Det var inte temat. Men det finns ett solkors i flaggan där. Vems flagga är det?