måndag 28 mars 2011

Nya kontoret


Idag hade jag min första arbetsdag på det nya kontoret. Vi är ett stort gäng komiker, och andra
kulturarbetare som har flyttat ihop i en lokal på västra hamnen. Det som är sig likt från Slottet är att jag sitter i samma rum som bland annat Kalle Lind. Jag kommer alltså få tillfälle att höra det flitiga smattret från hans tangentbord. Det som känns konstigast med lokalen är att vi fortfarande inte har kunnat enas om ett namn på stället. Det är så klart en naturlig konsekvens av att ett gäng komiker flyttar ihop. Mitt förslag är Härbärget. Jag gillar möjligheten till missförstånd när man säger att man ska åka till Härbärget för att jobba. Jag gillar möjligheten att ett sånt missförstånd kan leda till att folk betraktar mig som en god människa.

Det finns många andra förslag. Ungefär ett förslag per inblandad individ. Bögkvarteret, Lilla Filialen och 536-23-2345-2 är några av förslagen. Eftersom vi bara ska hyra stället i ett eller max två år så känns det lite brådskande att nå en lösning.

Inga kommentarer: