lördag 31 juli 2010

Hyllad med Petra Mede


Kristoffer Jonzon sjunger vackert för Petra.
I onsdags medverkade jag på Kristoffer Jonzons kärleksfulla föreställning Hyllad. Denna gång gavs den på Pridefestivalen i Stockholm. Petra Mede var kvällens huvudperson, och jag bidrog med att göra en anti-roast. Jag bjussar på ett smakprov här:

Kameraman: Marja Nyberg
Efter föreställningen gick jag och Marja runt på området och tog för oss av vad som erbjöds. I LO-tältet fick vi gratis slush-puppies i utbyte mot att vi fyllde i ett tävlingsformulär. Hos sossarna fick vi popcorn, utan någon motprestation alls. Moderaterna erbjöd bara halstabletter. Jag föreslog att de skulle konkurrera med sossarna genom att dela ut gratis pengar, men då låtsades de inte höra vad jag sa.

Hos LO. Marja fyller i tävlingstalongen pliktskyldigast.