fredag 2 juli 2010

En sensation

Nu har det hänt.
Det jag inte trodde var möjligt. Jag blev mätt på sushi.
Platsen var en sushirestaurang på Göteborgs Centralstation. Jag gick därifrån utan att ha ätit upp allt på tallriken.
Jag var visserligen inte särskilt hungrig när jag började äta. Men det har aldrig spelat någon roll tidigare. Även de gånger jag känt mig mätt redan från början har jag alltid känt mig lite småsugen på mer efter ett mål sushi. Men inte den här gången. De tolv bitarna var ordentligt tilltagna. Jag var tvungen att "bita av".
Det var inte den godaste sushin jag har ätit. Ganska långt ifrån. För att inte säga jättelångt ifrån. Men om du vill bli mätt så kan du söka dig till Centralstationen i Göteborg.

Krydda som smakade som fiskmat luktar. Jag försöker lära mig att tycka om.

Inga kommentarer: