onsdag 26 maj 2010

Mässingshornet

I måndags uppträdde jag på Malmös nyaste ståuppklubb: Mässingshornet på Kirseberg.


Det var rätt okej med publik. Om jag räknar rätt så låg publiksiffran på fjorton, vilket ändå känns halvfullt i den lilla lokalen. Men det är inte antalet som räknas. Huvudsaken är att det är en bra publik, och det var det verkligen. De skrattade och var med på noterna redan från början! De flesta var vana vid standup*.


Danial Ali Akbari. I mina ögon det mest spännande tillskottet på Malmös rookiesida. Fast jag kommer aldrig att boka honom till Oslipat. Min oförmåga att uttala hans namn får mig att känna mig som en rasist. Då är det bätte att undvika honom helt och hållet.
Jag har bara besökt Mässingshornet en gång tidigare. Det var ett och ett halvt år sen. Då utvecklade det sig till ett litet äventyr, som du kan läsa om här. Jag berättade även denna anekdot på scen, vilket fick mig att känna mig lite som en medelålders skådespelare som brer ut sig vid en middagsbjudning (det kändes otäckt bekvämt).
Det som lockade mig mest med Mässingshornet var att ryktet sa att man fick munhuggas med publiken där. Därför blev jag lite besviken under kvällen när det visade sig att publiken var mycket beskedlig. Fast när jag bjöd upp till dans var en kvinna vid namn Monique inte sen att hänga på. Jag fick den portion publiksnack jag hade bett om.
På det hela taget en väldigt rolig erfarenhet på en klubb som inte liknar någon annan i Malmö. Jag hoppas jag kan komma dit igen.

Marcus och Monique.


*de var alltså komiker, som också själva uppträdde denna kväll.

1 kommentar:

Elin sa...

Tack för titten! Det var kul att du kom! :-) Jag hoppas att det kommer lite fler nästa gång, annars lägger vi ner. Det är nåt galet med alltihopa, men samtidigt är det kul, så jag hoppas faktiskt vi lyckas fylla upp med folk nästa gång.