tisdag 25 maj 2010

Inte Markisinnan de Sade



I torsdags åkte jag och Marja till Göteborg. Emma Knyckare hängde också med i bilen. Hon var på väg till föreställningen Det här är inte Markisinnan de Sade. Vi var på väg att titta på den.
Förra gången jag såg en föreställning med teatergruppen Bataljonen var det en fantastisk upplevelse. Därför gjorde jag så klart vad jag kunde för att sänka mina förväntningar den här gången.
Jag gillade föreställningen. Den kändes genomarbetad även om jag vet att gruppen råkade ut för trubbel och har fått göra den under stark tidspress. Jag gillar att ambitinosnivån är så hög, och jag tyckte även denna gång att skådespelarna var väldigt bra. Bitvis var den väldigt rolig också. Med Bataljonens infallsvinkel så gestaltades nästan en värld så som man hittar den i Markis de Sades böcker. Nästan alla är sadister på ett eller annat sätt. Det blir ganska absurdistiskt. Men inte ointressant.

Inga kommentarer: