söndag 14 juni 2009

Grovhugget på Kalk

I fredags hade jag tillsammans med Erik Börén och Cecilia von Strokirch äran att inviga den nya standupklubben Grovhugget i Löttorp på Öland. Det är min vän Nils Lind som driver den.



Exteriör.



Interiör. Nils hälsar publiken välkommen.


Alla var väldigt roliga på scen. Det blev bra stämning redan från början. Publiken kändes humorsugna och öppna för nya intryck.



Rökförbud på krogen? Nej, inte om röken kommer från en rökmaskin.

Barpersonalens uniform är en hyllning till manliga Malmökomikers klädstil.

När jag är på krogen anstränger jag mig för att se så ofarlig ut som möjligt.

På tillbakavägen hittade vi en pizzeria i Växjö med intressant konst på väggen. Något för alla: Både abstrakt och föreställande på samma gång. Och snuskigt.

Inga kommentarer: