lördag 27 juni 2009

Dansk standup

2006 snackade jag och Fritte om att vi borde åka över till Köpenhamn och kolla på standup. I torsdags gjorde vi det.
Vi var på Bitter Babe Comedy Club. En liten lokal där Michael Wulf och Frank Hvam huserar. Frank Hvam är stor i Danmark, och Michael Wulf är stor i Japan om jag fattade det rätt. Tillsammans med en ny förmåga som körde tio minuter fyllde de ut två och en halv timme.
Mina fördomar mot dansk standup är att det är extremt grabbigt. Det är ungefär det jag har sett på dansk TV. Jag blev positivt överraskad på Bitter Babe Comedy Club. Det var mycket smartare humor än vad jag hade vågat hoppas på. Åtminstone det som jag förstod. På grund av språkförbistring och brist på textremsor fick jag i mig ungefär 35% av vad som sades. Vokalerna.

Inga kommentarer: