lördag 28 februari 2009

hajpar inte

Jag har beslutat mig för att inte hajpa Emma Wessleus och Sandra Ilar.
Och det är bara av omtanke om dem själva. Jag tror inte att det är bra för så unga människor. Sjuttonåringar ska i lugn och ro gå färdigt skolan, bråka med sina föräldrar och ta musik på lite för stort allvar. Och framför allt är Emma och Sandra fortfarande så nya på standupscenen att de behöver utvecklas i fred och göra de alla obligatoriska misstagen innan de hamnar i ett sammanhang där de förväntas prestera.
Men herregud. Vilket material de har. Deras material kan tävla med alla mina favoritkomikers. Och de är hälften så gamla. Det räcker med att läsa vad de skriver på sin facebookgrupp för att fatta att framtiden tillhör dem.

Den enda anledningen till att jag inte känner mig passé är att jag aldrig hann slå igenom.

Inga kommentarer: