lördag 28 februari 2009

Fredag och festande

Igår var jag på Nöjesguidens Prisgala. Konferencieren Amelie Nörgaard gjorde ett jättebra jobb, och DJ:n Erik Börén valde mycket kul musik. Trots detta blev galan en seg upplevelse. Nöjesguiden fattade ett dåligt beslut när de bestämde sig för att avboka Gaby and the guns. Nu fick vi istället bara se utdelandet av priser. Korvstoppningen blev så intensiv att man till slut blev arg på dem som vann.
Publiken var den mest sjövilda jag sett. Jag antar att man får räkna med det när man fyller en salong med människor som alla själva tycker att de borde stå på scen, och först ger dem alkohol.



Amelie Nörgaard.


Efter prisutdelningen gick jag till Slottstaden för att gå på inflyttningsfesten hos Fredric Öslöf och hans nya inneboende Gustav. Lägenheten var full av folk när jag kom, men efter fem minuter hade nästan alla gått. Fredric försäkrade att det inte berodde på mig. Tydligen skulle alla till Nöjesguidens fest som jag precis lämnat. Det verkar som att dagens ungdom har samma omotiverade vurm för den stora balen på slottet som mina egna generationskamrater hade för tio år sedan.
Hos Fredric gjorde jag det klassiska misstaget att dricka grogg i samma takt som jag dricker öl. Starksprit i stora mängder under kort tid är ett effektivt sömnmedel. I morse vaknade jag med alla mina kläder på i Fredrics säng. Men Fredric är en reko kille. Han hade inte utnyttjat situationen. Fredric hade lagt sig på soffan.

På Fredric och Gustavs ytterdörr. Ibland blir telefonklotter så bra att det måste sättas upp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det vore på sin plats att nämna att tjejen på bilden faktiskt inte är Amelie Nörgaard, utan en viss Jeanette Pungkula....

Marcus Johansson sa...

Ja, du har helt rätt!
De är förvillande lika ibland. Men det finns stora skillnader. Jeanette är bister och ofrivilligt rolig, medan Amelie är härlig och framkallar skratt med vilje.