fredag 11 februari 2011

En dröm

Igår natt drömde jag att jag hade flyttat in i en liten lägenhet i något som liknade en studentkår, fast utan studenter. Istället bodde där mer eller mindre kriminella missbrukare. En kväll efter att jag varit bortrest en tid kom jag tillbaks och upptäckte att de andra i korridoren hade brutit upp min dörr och börjat använda mitt hem som en festlokal. Lägenheten var full av burkar, fimpar och annat skräp. Vid mitt köksbord satt ett gäng män. Men hånfull min hälsade en av dem mig välkommen hem. När han såg att jag var på väg att börja protestera gav han mig en överlägsen blick, med aggressiva undertoner. Jag sa inget. Gick en runda och såg att mina pengar och lite andra värdesaker var borta.
Jag tror inte att drömmar betyder så mycket. Man ska inte hålla på att tolka och dra slutsater.
För övrigt så har jag en trevlig vecka. Mycket standup. Och det är kul att Ola Söderholm har flyttat in hos mig. Han bor här halva tiden i februari och mars.

1 kommentar:

Patrik sa...

"Jag tror inte att drömmar betyder så mycket. Man ska inte hålla på att tolka och dra slutsater."

Säger experten på drömtydning med en egen frågespalt i ämnet.