lördag 26 februari 2011

Sammanfattning av veckan i Stockholm


Henrik Blomkvist på El Mundo

SÖNDAG: Åkte upp med X2000. Marja och jag såg Big Brother-premiären på TV (jag var mer entusiastisk än Marja).

MÅNDAG: Marja och jag lagade Renskav. Jag besökte El Mundo som publik. Det var en otroligt skön kväll. Emma Knyckare var helt mästerlig.
TISDAG: Aron Flam bjöd mig på brodern Davids dietkost. Det var jättegott. Sen gick vi till Maffia Comedy. Efter två timmar och tio minuter kände vi att vi hade fått tillräckligt med comedy. Vi missade därför de tre sista komikerna. På andra sidan gatan pratade vi om humor och relationer och sex.
ONSDAG: Jag uppträdde på Lobbyn, och det var jättekul. Efteråt hängde Sandra Ilar med mig till Norra Brunn där vi mötte upp med Petra Mede och hennes manager Maria. Tillsammans med Råland Ulvselius och Aron Flam gick vi sen vidare till ett annat ställe där vi pratade om humor på TV. När jag kom hem berättade Marja vad som hade hänt i kvällens avsnitt av Big Brother.
TORSDAG: Marja hade halsont och var febrig. Vi myste hemma med fiskburrito. på kvällen såg vi Big Brother.
FREDAG: Besök på Naturhistoriska museet. På Cosmonova såg vi en 3D-film som handlade om vattenlevande djur som levde för miljoner år sen. Filmen kallade dem "monster" bara för att de såg annorlunda ut och var köttätande. Vi åt Frutti Di Mari på en italiensk restaurang. Endast jag blev matförgiftad. Efter filmen gick vi på bio och såg True Grit. Den var bra, men inte så bra som jag hade hoppats. Det var lite svårt att njuta av den när jag plågades av magsmärtor. På vägen hem kräktes jag.
LÖRDAG (just nu): Tåg hem till Malmö med Veolia. Hittills är tåget en och en halv timme försenat. Det känns som att det var fel dag att inte hinna äta ordentligt innan resans avgång.

Lobbyn. Expertkommentatorn Erik Uddenberg, moderatorn Agneta Wallin och Erik Löfmarck

Inga kommentarer: