söndag 20 februari 2011

Battle Royale

På Bastionen hölls igårkväll en Teatersportsturnering. Det var den första turneringen i stan på många år. Lagen som tävlade var Banditteatern, Bastionen, Teaterhögskolan och Oslipat -som jag var lagledare för. Eftersom mina två lagkamrater, Marja och Tomas Högblom, faktiskt aldrig varit med i en teatersportstävling innan så var det mycket som talade för en förnedrande brakförlust. Och visst förlorade vi. Men det kändes inte förnedrande. Jag är mycket stolt över mina lagkamrater och skulle gärna improvisera mer med dem i framtiden.
Banditteaterns Mario Castro Sepulveda jämförde oss på förhand med Rocky. En talangfull amatör som gör stora framtsteg men i slutändan ändå förlorar mot mästaren. Det är en bra jämförelse. Speciellt eftersom Rocky vinner i uppföljarna. See you next time.

Det vinnande laget: Banditteatern. Nora Bredefeldt, Martin Waerme och Astrid Maya.

Bastionens Jens Olsson och jag.
Publiken röstar.

Bastionens Viktoria Flodström och konferencier Amelie Nörgaard.
Två av domarna. Sissela Benn och Jonatan Unge.

Tomas Högblom och publikmedlemmen Jon Torenäs.

Inga kommentarer: