torsdag 10 november 2011

11 11 11


Det finns filmer som har sitt Bäst Före-datum inskrivet i titeln.

2012 är inte lika bra om två år. Och då ska man betänka att den redan på idéstadiet luktade skumt.

Igår snubblade jag över en amerikansk färgfilm som heter 11 11 11. När jag och Marja sent igår började titta på den visste ingen av oss något om filmen mer än att den snart skulle vara rykande inaktuell. Därför, och bara därför, skyndade vi oss att titta.




Filmen visade sig vara en skräckis som var lika förutsägbar som Fredagen den trettonde del 5. Om man har sett Fredagen den trettonde del 5 innan.

Siffrorna 11 11 bär oroväckande varsel genom filmen, och utan att säga för mycket kan jag avslöja att filmens klimax utspelar sig den elfte november 2011, klockan elva minuter över elva på kvällen.


När jag vaknade i morse och tog en titt på klockan kände jag mig tvungen att visa Marja. Den var elva minuter över elva.

Och när Marja en stund senare skulle se hur länge till brödet skulle hålla sig såg hon det här:




Nu sätter vi oss ner och väntar på att helvetet bryter loss.

Inga kommentarer: